همسايگي امام صادق(ع)
نوشته شده توسط : feraghat90


ارزش همسايگي امام صادق(ع)


همسايه امام صادق(ع) بود. خيلي مقروض شد. چاره اي نديد جز اين كه خانه اش را بفروشد. مشتري كه پيدا شد گفت: خانه ام ده هزار دينار است. مشتري گفت: خانه شما را قيمت كرده ايم چهار هزار دينار بيشتر نمي ارزد، چرا مي گويي ده هزار دينار؟ گفت: راست مي گويي، خانه من چهار هزار دينار مي ارزد، ولي مزيّتي دارد كه به خاطر آن مزيت آن را ده هزار دينار مي فروشم و آن مزيّت اين است كه همسايه من امام صادق(ع) است! اين خبر به امام صادق(ع) رسيد، از ابراز اين محبّت او خيلي خوشحال شد. او را احضار كرد و فرمود: چرا خانه ات را مي خواهي بفروشي؟ گفت: وام دارم. چاره اي ندارم، و گرنه به هيچ قيمتي دست از جوار شما برنمي داشتم. حضرت ع فرمود: من خودم خانه شما را مي خرم. پس از اين كه امام ع خانه را به ده هزار دينار خريد، فرمود: اين پول را به مصرف قرضت برسان؛ خانه را هم به تو بخشيدم. كسي كه براي همسايگي با من، ارزشي بيش از ارزش خانه اش قائل است، چنين همسايه اي را نمي شود از دست داد! در بهشت هم با من همسايه خواهي بود.

صفير هدايت، آيت الله ضياء آبادي، جزوه توبه

محمّدرضا عابدی 



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: